Monday, June 6, 2011

KEMBARA 1 - setia pada GUNUNG?



Assalamualaikum w.b.t dan salam blogger,

Isu Kembara membuka tirai yang pertama merupakan perkongsian tentang salah satu artikel akhbar KOSMO! yang bertajuk setia pada gunung (sisipan GenK). tarikh tak dapat dikenalpasti sebab tak ingat. Saya ingin berkongsi tentang artikel ini sebab ini kesempatan pertama saya dapat berkongsi info dengan hampir 1juta pembaca KOSMO! berkenaan aktiviti rekreasi yang saya minati. 



Ini sangat berkait dengan Isu KEMBARA iaitu dalam ruangan ini saya berhajat untuk berkongsi tentang tempat2 yang menarik hasil daripada pengalaman saya dan rakan2. Moga2 dengan perkongsian ini dapat dimanfaatkan oleh sahabat pembaca yang lain. Namun, kecenderungan saya lebih kepada aktiviti rekreasi yang melibatkan kawasan alam semulajadi. So,kepada rakan2 yang mempunyai minat yang sama bolehlah link atau share info yang anda perolehi. 

Artikel ini saya kongsi dengan bertemakan aktiviti mendaki gunung. Namun,secara jujurnya setelah sekian lama saya sudah kurang melibatkan diri dengan aktiviti mendaki. Hari ini saya menumpukan minat pada aktiviti         seperti menerokai air terjun, konservasi alam, fotografi alam semulajadi, bird watching, dan lain-lain. Untuk sekarang ini saya sangat teruja untuk meneroka air terjun yang ada di Malaysia.hehehe so website yang saya selalu lawati ; www.waterfallsofmalaysia.com . Laman ini memberikan info bergambar tentang semua air terjun  yang wujud di Malaysia.